Extol igen

För längesedan skrev jag ett inlägg om varför Extol är bäst.

Det faktumet har ju naturligtvis inte förändrats på ett år, så jag gjorde en cover på deras låt Renhetens Elv mellan igår och idag. Den är inte alls färdig egentligen, men jag fick lust att slänga upp den ändå eftersom jag inte vet vad jag ska göra härnäst på den. Covern är i alla fall helt akustisk, endast inspelad med den inbyggda mikrofonen i min Zoom H4. Den är knappt mixad heller, förutom några reverb och ett delay på ett ställe.

Eftersom originalet är i döds/black-tappning så fanns det ju inte sådär asmånga ställen att ha rena sångpartier på, så jag fick helt enkelt lägga till nästan helt nya delar i den. Ackordföljderna på dessa är lite löst baserade på samma parti av låten, om man lyssnar noga så märker man kanske hur...

Jaja. Förvänta inte så mycket. Det är mest bara en kul grej, och en hyllning till Extol. Ursäkta min norska förresten.

http://rghost.net/4249893


Jag kommer nog uppdatera ovanstående länk när jag gör något nytt på låten.

Kommentarer
Postat av: daniel wendefors

Alltså Jocke! Jag har precis skaffat dyra lurar. så vad jag vill säga är att det är en fröjd att lyssna på detta. Lurarna är välbalanserade och jag är sjukt imponerad av stämningen du lyckas fånga. BRA jobb!

Älskar sånna här grejer.Vattnet mitt i allt. Sen har du jobbat med det panorerat och så. NAJS!

2011-02-09 @ 22:22:52
URL: http://aliaspastorn.blogg.se/
Postat av: Jocke

Vad kul att höra att hörlurarna låter bra!



Nej men tack så mycket :) Kul att höra att det var stämning. Lyssnade du på originalet också? Blir ju nästan roligare då, min är ju ganska annorlunda på många delar.

2011-02-10 @ 01:18:52
URL: http://jockepedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0