Releasefest!

Eftersom det är ???? år och månader sedan jag spelade in covern på Ghalgas mästerverk "Ingenmansland, tänkte jag fira detta med att släppa låten för allmänheten.

Covern, som hittils endast spridits via the only true black metal way, dvs via msn från dator till dator, finns numera tillgänglig på youtube för att även de som inte hört detta episka stycke, ska få möjlighet till det.

Originalet är av en mystisk man under pseudonymen Ghalgas, som spred låten (väldigt untrue!) via myspace. Ghalgas, som för övrigt är från Minas Morgul aka Hudiksvall, spelade in några fler låtar, men lade snart ner sitt projekt (tillfälligt, hette det) eftersom "han hade för dålig gitarr", eller något i den stilen. Jag vägrade acceptera detta, och bestämde mig för att ta upp arvet efter Ghalgas.

Skämt å sido. Det roliga med låten är att den borde vara helt värdelös. Vilket säkert 90% av alla som läser min blogg tycker den är också. Men när jag försökte lyssna på den flera gånger för att skratta åt den, kunde jag inte stå emot det faktum att den faktiskt hade lite potential. Därav fick jag idén till att göra en cover på den. Originalet kanske jag kan leta fram någon gång om någon vill det förresten.

Nåväl. NJUT av ostämd gitarr, helt värdelöst spelad leadgitarr, fruktansvärt basspel och första tagningen på trummorna. Möjligen andra tagningen. True, helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: daniel wendefors

"Men när jag försökte lyssna på den flera gånger för att skratta åt den, kunde jag inte stå emot det faktum att den faktiskt hade lite potential."



Klockrent! Fy sketans asså. Me like jocke...

2010-10-29 @ 18:36:51
URL: http://aliaspastorn.blogg.se/
Postat av: Jocke

Kull att du gillar det Wendefosr! ;)

2010-10-30 @ 16:42:50
URL: http://jockepedia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade kontakt med ifrågavarande dude ov darkness en gång i tiden. Det var för övrigt jag som introducerade honom för black metal, TOTBL och annat under kategorin "mörker", varpå han började klichésvamla om döden och kaos. Han var en duktig elev.

2010-11-05 @ 02:30:57
Postat av: Anonym

Tillägger: Kul att covern överträffar originalet.

2010-11-05 @ 02:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0