Örebro 6

Äntligen börjar jag känna mig smått hemma här. Det tar sin tid ibland.

Lägenheten är i det stora hela inredd, även om det är en del förvaringsmöbler som fattas. Vilket syns, särskillt när man går in på vårt rum. Något mer som fattas är en diskmaskin, viket syns i vårt kök. Dessvärre kommer vi nog inte skaffa en diskmaskin, så vi hoppas mest på att det ska komma någon och diska åt oss.

Skämt å sido så är det här med avsaknaden av diskmaskin något som gör att man tänker en extra gång innan man bjuder hem folk (vilken horribel och egoistisk människa jag är!). Att käka mat själv på två personer är inga problem alls, bara att diska den minimala mängden man genererat direkt efter. Att käka mat på fyra peroner när man gjort tacos (=800% mer disk) är en annan sak. Denna gång var det nog värt det. I Markus klass går det ett par som heter Therese och Jacob. Trevliga personer. De kom förbi hos oss för att äta tacos, som sagt, och det var väldigt tevligt. Och gott. Och det blev mycket disk. Skit också.

Idag började jag äntligen kolla på säsong fem av Dexter. Martina kom över och inledde den med mig och Markus. Fast Markus kanske inte räknas, då han inte sett nån hel säsong innan. Hur som helst. Vi käkade ugnspannkaka med sylt och grädde. Sen glass till efterrätt. Och det blev ÄNNU MER disk. ÅÅÅH. Och som alla vet, ju mer disk det blir, ju längre skjuter man upp det. Men i morgon SKA jag diska allt. ALLT! Så det så.

Och nu, kanske greatest news of ALL TIME (OF ALL TIME!!). Jag ska till Kaggeholm på torsdag, och blir där till och med söndag. Galet. Galet najs.

Jaja. Det var väl allt misstänker jag. God natt alla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaha, när kommer bilderna då??

2010-10-12 @ 15:58:15
Postat av: Jocke

På lägenheten? De finns på facebook, min anonyme vän.

2010-10-12 @ 17:09:29
URL: http://jockepedia.blogg.se/
Postat av: daniel wendefors

Hej vännen, jag som inte har facebook får nöja mig med dina referat här. Jacob och Therese är de gifta? Känner två i örebro som kommer från Taberg och som heter så.

2010-10-13 @ 20:12:06
URL: http://aliaspastorn.blogg.se/
Postat av: Jocke

Haha, kul sammanträffande! De bor annars i Linköping tror jag, men båda har ju väldigt tydlig Småländska så de är säkert från Taberg. Och ja, de är gifta... Världen är liten. :) Ska hälsa dem från dig nästa gång jag träffar dem.

2010-10-13 @ 21:23:15
URL: http://jockepedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0