90-talet - Och lite annat.

Att jag gillat nittiotalets musik (läs grunge) länge har nog inte undgått många, åtminstone inte bland mina hudikvänner.  Alice in Chains och Nirvana, var mina absoluta favoritband mellan 9:an och de två första åren i gymnasiet. Men så är det inte riktigt längre. Jag tycker fortfarande de gjort mycket helt genialiskt bra musik, men jag lyssnar i princip aldrig på det.

Vad jag dock aldrig riktigt fattat är varför jag missade två galna giganter som var stora under samma epok som grunge, och som, liksom grungebanden, hör till alternative rock-facket. Jag skrapade lite på ytan och kanske lyssnade på någon hit. Men inte mer. Idag vaknade jag dock med en viss låt på huvudet och fick för mig att kolla upp resten. Sen blev det lite till. Och lite till. Hur lyckas man missa det här??

Alanis Morissette – All I Really Want - Acoustic Album Version (fick bli en nyare version från 2005 av den, gillade arret bättre här)

Jeff Buckley – Grace




Jaja... Dagens musiklyssnande.

Annars så är det som vanligt. Har hur mycket biologi/kemi om människokroppen som helst att lära mig till tentan om mindre än två veckor. Det är tråkigt.

Markus är i Hudik, och jag har därav lägenheten helt själv ett tag framöver.

Hmm... vad mer finns att säga? Jag borde äta. Sen gå ut på nån promenad eftersom det är skitfint väder och eftersom jag suttit inne och pluggat och lyssnat på musik exakt hela dagen. Tänk om man bodde i kollektiv/markus inte var i Hudik. Då hade man sluppit gå ensam.

I morgon har jag en heldag på röntgenavdelningen. Coolt.

Nu orkar jag inte orbajsa mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0