Långlördag

Det är kallt ute. Det blåser jättemycket. Sådär så det låter högt in till huset. Så mycket blåser det. Och så regnar det. Anna är inne i stan. John är nånstans. Alex och Isaac är tillsammans med några till från musik i Kalmar och gigar. Kalle och Nadia kollar på nåt tråkigt program på TV. Nej, alla dagar är inte perfekta här på kagge.

Igår kollade jag, Anna och Rosanna på Tillflykt, en dokumentär om David Sandström, från bl.a. Refused, som söker tystnaden i västerbottens inland genom leta och tillslut köpa ett gammalt hus där, och svaret på varför hans morfar hängde sig på sextiotalet. Fridfull dokumentär. Härliga norrländska profiler.

För två veckor sedan (?) var det sökvecka på Kagge. Jonas och Braaf sökte. De kom in. Grattis! :)

Jag börjar för övrigt mer och mer längta efter Göteborg nu. Jag VILL komma in där. Förut var jag osäker på om Örebro eller Göteborg var där jag ville bo, men nu känns Göteborg helt rätt, inte av någon speciell anledning egentligen. Och på samma gång börjar jag få känslan av att kaggeholm och dess människor inte kommer finnas kvar så länge till. Inte på det sättet de gör nu. Så samtidigt som jag längtar efter att ta ett nytt steg i livet, gå vidare, allt vad det heter, så är känns det läskigt att lämna den härligt trygga tillvaron som man lärt sig tycka om så mycket under året. Men men, det är oundvikligt, och även om jag skulle gått ett år till skulle denna känsla komma då också.

Göteborg. Universitet. Plugga. Varför längtar jag efter det? Plugga är tråkigt har jag för mig...

Nu är jag hungrig och vet inte vad jag ska käka. Men det löser sig. Jag gör väl linsgryta och pasta i vanlig ordning antar jag.

Kommentarer
Postat av: Linnea Grunnesjö

Men JA! du är en av de som fattat, det är gbg som är grejen! Klart du ska till gbg med mig!!! (jag är också rädd för att plugga, men vaddå, då har vi ju varandra <3<3<3<3<3<3) (hjärtana var lite ironiska)

2010-05-08 @ 15:00:31
URL: http://linneagrunnesjo.blogspot.com
Postat av: Linnea Grunnesjö

jeppjepp, jag har redan skickat :) inte så nöjd med min ansökan, men får hoppas att den duger. inte så mycket att göra åt nu iaf. har du hört om emma o helsjön...? :D

2010-05-10 @ 16:40:41
URL: http://linneagrunnesjo.blogspot.com
Postat av: Jocke Berg

Va, nej? Hon hade väl sökt någon folkis va? Har hon kommit in på nån? Var isf? Eller du. Jag frågar på facebook istället... ;)

2010-05-11 @ 17:05:26
URL: http://jockepedia.blogg.se/
Postat av: Oskar

Blogga om att träffa mig på stan. Det var ju crazy, dålig kebab, observatorielunden och jobbiga bussar!

2010-05-12 @ 12:07:33
URL: http://oskarhenke.blogspot.com
Postat av: Jocke Berg

Faktiskt.

2010-05-12 @ 16:11:26
URL: http://jockepedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0