Melodi '10

Kaggeholms egna superkickass melodifestival som, passande nog, i år kallas Melodi '10, börjar närma sig. Vår projektvecka är igång från och med idag, och TV och Journalist har redan tjuvstartat lite.

För er som inte har någon koll på allt tok som händer här så kan jag avslöja att Melodi är en projekt som hela skolan är med på på ett eller annat sätt. TV sköter det stora projektet - att förvandla en annars helt vanlig show till ett TV-program. Direktsänt. Musik står såklart för musiken. Alla fick chansen att skriva ett eget bidrag att ha med i tävlingen, och sen ska de musikelever som inte frontar agera kompmusiker. Sen har vi ju då Journalisterna... De sköter en egen skvallerblaska, och har hela dagen idag gått runt till alla musikelever och försökt mjölka ur allt de fått tag på.

Jag är dum i huvudet och svarar (utdraget och så långfattat det bara går, jag är ju som jag är) på alla frågor. Ger dem HUR MYCKET CITAT SOM HELST att ta ur sitt sammanhang och på så vis manipulera fram en egen sanning. Det här är ju såklart inget allvarligt eftersom det bara är ett skolprojekt, men jag känner mig sådär bakhållsattackerad, som om jag blivit lurad av en försäljares listiga knep. Det som är sämst då är att hon knappt hade några knep heller. Jag försade mig och bara allmänt svarade på allt. Sedan var mitt misslyckande totalt, och jag inser det i efterhand. Värdelöst. Journalisterna - Jocke, 1 - 0. Jag kan i mina tankar höra hur de sedan skrattade åt mig i sina fancy lokaler där borta på media och gav mig öknamnet "mjölkkon". I'll get my revenge!

Hur som helst, vill ni se konserten? Den är den 30 Mars kl 19.00 i Kaggeholms gymnastiksal, som då tillfälligt kommer vara ombyggd till Kaggeholms Arena. Är ni dåliga och inte orkar ta er dit? Tänkte väl nästan det... Jaja, det finns räddning för er också. Vid den tiden går ni bara in på www.kaggeholm.nu så kommer det finnas en länk där till hur man LIVE (!!!!!!!!!!!) streamar showen. 200 lyckligt lottade kommer kunna streama samtidigt då bandbredden här suger metervis med schruk.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Kul grej att du skriver ca två miljoner ord, men inte nämner ens för en sekund om du spelar med nån.

2010-03-25 @ 10:57:48
URL: http://oskarhenke.blogspot.com
Postat av: Jocke

Sant. Jag spelar trummor på två låtar och percussion på en.

2010-03-25 @ 13:21:10
URL: http://jockepedia.blogg.se/
Postat av: Oskar

Fett.

2010-03-28 @ 18:32:15
URL: http://oskarhenke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0