Trummor, rasism och Anders och Måns

Jag gick in till ensemblesalen idag för att spela lite trummor. Jag har inte lirat metal sedan höstlovet i princip, men nu fick jag för mig att köra lite metal bara för att värma upp. Det slutade med tjugo minuter mangel. SHIT vad kul det var. Jag hade helt glömt bort hur det var kändes det som. Jag kände nästan som om jag.. kommit hem igen. Ett halvår med soul, funk och samba har dock gett resultat. Jag kände mig säkrare än vad jag vill minnas att jag var förr. Kulkul. Nu återstår bara ett problem. Inget metalband att spela med.

Läste förresten i DN idag. En krönika av... ja, någon, som handlade om nyrasism inom EU. Självklart visste jag att Berlusconi är pantad som en tom flaska vasa special-julmust, men det här är ju sjukt. Några mörkhyade fruktplockare var påväg hem, och några italienare gör en driveby och skjuter dem med luftpistoler (WTF?!). Arbetarna blir asskraja och går hem blodiga. Sen lackar de ur, i och med att det där verkligen inte var första gången något liknande hände, så de drar med ett större gäng ut på gatorna i den italienska staden och slår sönder skyltfönster och bilrutor. Italienarna lackar ur ännu mer och drar ut på en skön så kallad människojakt och skjuter på alla mörkhyade. Nu kommer det sköna. Den italienska inrikesministern säger att detta beror tragiskt nog på Italiens aldeles för milda hantering av illegala invandrare. VA?!? VAAA????!!!

Anders och Måns hade seriestart för deras nya serie Succéduon med Anders och Måns. Serien var dramatiserad den här gången. Bitvis riktigt roligt, men bitvis lite segt. Jag kommer absolut följa det, men hittils känns det som om Anders och Måns S01 och Fråga Anders och Måns håller högre klass...

Just nu sitter Isak (med K) och Alex och lirar dota. Jag bloggar i protest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0