Trumlektion

Jag hade första trumlektionen på många många veckor nu. Lite ringrostig är jag nog efter ett lov i princip utan trummor. Vi körde på reält kan man säga. Jag ska hårdköra på dubbelslag, och är pepp som bara den. Jag är helt värdelös på det nämligen. Men nu ska det bli ändring, hoppas jag. Det här är allt jag ska göra under två veckors tid, medräknat dubbelslagsövningarna.

Hemma på min övningspad ska jag nöta två dubbelslagsövningar, en längre singlestrokeövning (enkelslag helt enkelt), flamslag framför allt åt höger och två ganska, i min mening, svåra marschlåtar som tar upp både virvlar (dvs dubbelslag) och flams.

På trumsetet på skolan ska jag lira igenom några grundkomp från runt 6-7 låtar som han skrivit ner (bland annat rosanna) och köra en A4 lång kordinationsövning för baskagge i ett vanligt rockkomp.

Döda mig om min diciplin sviker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0