Oskar, Simon och sånt

Oskar var arg på att jag inte hade med hans och Simons besök häromdagen i föregående inlägg. Det kommer då här.

Jag hade precis slutat min sista lektion, så det var med sjukt bra timing som Simon ringde och sa att de stod utanför skolan. Fler vänner på besök, kuuuul! Jonas hade nämligen varit här två nätter dagen innan.

Vad gör man när vänner kommer på besök då? Vi tog en trip runt på skolan och kollade läget lite, bar lite instrument ner till matsalen (så ska de tas!) eftersom det var fikakonsert dagen efter och sen hem till LP för att slöhänga lite. Efter slöhäng blir vi hungriga och vill göra mat. Något aldeles extra behövs när man har besök, så jag tänkte att vi kunde köpa oss lite körv mä brö att grilla i skogen. Skitbra, tyckte de, då kan man ju köpa godis (=kladdkaksingredienser) också. Och busstiderna sög. Även om vi skulle åka till nyckelby (4km) med nästa buss, skulle vi få vänta 45 min på den bussen, och sedan ha 10 min på oss att handla tills nästa vettiga buss gick hem igen. Alternativt åka till Ekerö (etthundratusen mil) och ha ett år på oss att handla och på så vis vara hemma runt 20.30 (klockan var runt 17). Skit också.

Att gå kändes som en sjysst grej, så vi började gå direkt i princip. Vid kaggeholms slott-hållplatsen står det en buss. Va? Den ska ju inte vara här! Ej i trafik stod det. Jaha... Vi frågade, men han sa bara att den var ej i trafik (vad gjorde han här?!). När vi vände och tänkte gå, sa han "jag ska dock åka nu, vart ska ni?". Nyckelby svarar vi. Gratis är gott tänkte vi sedan när han välkomnade oss in i bussen. Korv (smakade för övrigt typ som om det var 87% kött i den), bröd, engångsgrill och annat gött köptes, och vi begav oss hem. Under färd hem skickade jag ett mass-sms till massor med folk på kagge att det var grillhäng kl 19 vid grillplatsen i skogen.

Ingen kom.

Men vi hade det gött ändå. Väl tillbaka i LP skickade vi mass-sms till massor med folk på kagge att det skulle bli film och kladdkaka i LP. Rosanna kom. Kanske nån till också, minns inte riktigt. Så det var Rosanna, Jag, Simon, Oskar och de som var hemma från LP som gjorde kladdkaka, hade trevlig pratstund om vilken galen stad Hudiksvall är och kollade V for Vendetta. Toppenkväll helt enkelt.

Dagen därpå drog Oskar och Simon efter en hejdundrandes fikakonsert. Redan någon timme senare fick jag massa gay sms av Oskar hur han saknade mej och hur tråkigt det var att vänta på tåget hem utan mig. Oskar, om du läser detta, hä bög du Henke!

Avslutar med ett youtubeklipp. Sjukt moget. Sjukt kul.

http://www.youtube.com/watch?v=yqq5fcPYrLs&feature=related



Kommentarer
Postat av: Mathilde

Sv: jo, ja, det är sjukt och det är feeett nice ;)



och jag har velat se V för vendetta jättelänge nu. Jag har sett den förut, men jag tycker den är så bra att jag vill se den igen. Kunde ni inte ha sagt till mig, va?!

2010-02-13 @ 02:24:03
URL: http://edliht.blogspot.com
Postat av: Oskar

You belong on stage you, Jocke.

2010-02-13 @ 11:24:30
URL: http://oskarhenke.blogspot.com
Postat av: Jocke

Thilde: Förlåt.. :(



Oskar: I already know that I!

2010-02-13 @ 20:07:32
URL: http://rastajocke.blogg.se/
Postat av: bästis

"Rosanna kom" Jaa, därför att jag är en så underbar människa och den trognaste vän du har jockepedia(????)! :)

2010-02-15 @ 03:38:03
Postat av: Linnea Grunnesjö

alltså grejen är att vi numera kallar i am legend för "lägend, jà" - du vet hudikmål - o i robot för "råbått, jà". Ja, där är min ursäkt till att jag blandat ihop de verkliga namnen. Krama hudikborna från mig, jag saknar dem o dig.

2010-02-20 @ 14:15:52
URL: http://linneagrunnesjo.blogspot.com
Postat av: emoanna

haha. Ja. Duvet, hela mansion följtongen är 100 procent sanning. Ju just. Men det ser festligare ut med "huddik" lol.

2010-02-20 @ 16:23:10
Postat av: ewert

ville bara säga att jag gjorde en jockis idag...

2010-02-20 @ 23:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0