Detta har hänt

Då jag inte uppdaterat på väldigt länge får jag sammanfatta tiden som gått lite i ett enda asnajs inlägg.

Grabbkväll of Deth:
Mogna killar som vi är bestämde vi oss en dag för att ha grabbkväll. Ett gäng killar, en tom glöggflaska, en trasa och lite bensin. Det kan ju bara sluta på ett sätt. Molotov Cocktail. Isen på mälaren fick sig en reäl kok stryk när vi härjade.

Efter explosioner och (någolunda..) kontrollerade bränder gick vi mot ett av internathusen där tjejerna som motreaktion hade tjejkväll. Vi gick genom tvättstugeingången där säkringarna fanns. Efter att huvudsäkringen stängts av, smög vi in. De skrek. Och skrek. Och skrek. Och lugnade ner sig. Och skrek igen. Vi tände, släckte, kutade upp på övervåningen där de satt, och tände sedan ljuset. Några av gjorde som killen på carlsbergreklamen som försöker "vifta" in luft mot ansiktet på grund av hyperventilation.

Sjukt mellanstadiet. Kvällen avslutades sedan med, antagligen, den bästa kladdkakan någonsin och Harry Potter 6 i LP tillsammans med Anna och Rosanna.

Bloggens namn:
LP tjatade konstant (!) om att namnet måste bytas. Jag sa "jag orkar inte", men då slog de mig istället. Nej skämt åsido, de tjatade en del, och ja, nu bytte jag ju namn. End of story.

Gran Canaria:
Jaha, hur börjar man? Den 29:e packade vi, och den 30:e, kl 04.00 åkte vi till Arlanda. Vi hade lådor fyllda med massa instrument och kablar och... ja, typ det.

På Arlanda checkade vi in, satte oss på ett fik, går långsamt iväg mot gaten, och ungefär en kvart senare kommer jag på att jag glömt virveln som jag hade som handbagage på fiket. Eftersom jag mycket väl känner till hur glada de blir på flygplatser när man lämnar väskor utom synhåll, och kanske framför allt hur glada mina lärare skulle bli när de fick reda på att den enda virveln vi hade med oss, som dessutom är skolans virvel, var borta, så blev jag, enligt andras beskrivning likblek. Positivt: Virveln var kvar. Negativt: Varje dag frågade någon "var är virveln då Jocke?". Nåväl.

Vi landar, det är varmt, jag har vinterklimatsanpassade kläder. Kofta runt midjan, uppkavlade svarta jeans och svarta docmartens-kängor, YEAH. En halvtimmes bussfärd senare kom vi till Las Palmas och checkade in på hotellet Marmoral. Ett femstjärnigt hotell med pool och all-inclusive. Not. Men det var mysigt ändå. Jag, Carl och Affe delade rum och kom varandra sådär nära som tre killar överhuvudtaget kan*.

Spelningarna var roliga. Vi spelade på Svenska Turistkyrkan i Las Palmas tre gånger, på söndagen, måndagen och på fredagen. Turistkyrkan (...) i Playa Del Ingles (världens SÄMSTA ställe) en gång och hotellkomplexet Bahia en gång. Kyrkospelningarna var ju helt vanliga spelningar, men med en liten "kristen touch" om man nu kan säga så. Med andra ord, bara låtar med bra budskap ungefär, som på något sätt kan relateras till kristen tro. Bahia var en ren och skär coverbandspelning, med massa sköna radiodängor. Låtarna jag spelade trummor på (vissa på flera stället, vissa bara på ett) var:
  • Man in the Mirror - Michael Jackson
  • Ain't no other man - Christina Aguilera
  • Amarula Tree - Amanda Jensen
  • Release Me - Agnes
  • Dansa Samba (Quem te viu, quem te ve, eller nåt sånt) - ???
Playa Del Ingles får ett eget stycke här. Det är ett ställe som endast existerar på grund av turism, då det i princip bara finns hotell där. Det kryllar alltså av svenska barnfamiljer och dumma tjocka tyska pensionärer. Ursäkta påhoppen där... Efter att jag och några till varit på promenad runt stället gick vi förbi en cool skylt där det stod massa skit om "PARTY PRICES, HAPPY SHIT ALL NIGHT!!!". Sekunder senare var vi fast, en inkastare försökte desperat övertyga oss om att vi skulle in till hans klubb den kvällen. Konversationen gick till nåt i den här stilen (försöker för allt i världen att inte överdriva nu):
- Hey guys, you wanna party here toniiight?!
- No sorry, we live in Las Palmas, and we're going home again today, so we can't.
- What, you live in Las Palmas? The difference between here and Las Palmas is that we've got the easier pussy!
*alex börjar garva*
- Ahahaha *pekar på alex*, you know what I'm talking aboooout!! Experienced boooooy!
*alla börjar garva*
- You know, drink a little, fuck all night, what do you say?
Följt av att vi står och snackar om att vi är musiker, har ett schema och därför inte kan, blablabla, och blir av med honom. Bara för att bli attackerad av en till. Jag går irriterat därifrån, och han tittar på mig och säger nåt i stil med "Hey, rastafare guy! You smoke weed?".

Underbar kvinnosyn och härliga fördommar. Jag undrar vad inkastaren sa om det var tjejer med?

Annars på fritiden var det sol (under uppehållen från regnet) och bad för hela slanten. Las Palmas är en rätt skön stad faktiskt, turismen finns typ bara längs stranden. Så fort man gick inåt staden så var det bara spanjorer där i princip, och man kände sig inte längre lika mycket som en dum turist. Varje morgon gick man till ett närliggande bageri och köpte bröd, förbi mataffären "HiperDino" och köpte yoghurt och gick därefter till där man nu skulle samlas. Kvällarna avslutades oftast med häng på någras rum eller kvällsdopp och att Affe och jag sedan gick till vårat rum och lade oss för att sova. En timme senare svävar Carl in på kärleksmoln och lägger sig han också.

Nu blev det långt, så allt annat får lite mindre plats istället.

Rockblocket:
Vi började egentligen rockblocket (som egentligen borde heta "70-talshårdrocksblocket") innan Granca, men det håller fortfarande på nu. Jag spelar i ensemble tillsammans med Fanny och Alexander (höhöhöhöh), Affe och Daniel Wendefossss. Vi bildar tillsammans "Not that Deep Purple". Konserten kommer, vad ryktet säger, äga rum i matsalen någon gång vecka 10. Låtlistan för min ensemble består för tillfället av:
  • Hush - Deep Purple
  • Strange Kind of Woman - Deep Purple
  • Since I've Been Loving You - Led Zeppelin
  • Carry on Wayward Son - Kansas
Om det blir någon låt till återstår väl att se antar jag.

Nu orkar jag verkligen inte skriva mer. Ska försöka hålla igång bloggen lite mer i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Thilde

tycker fortfarande det är lite småfusk att ni får åka på miniturné utomlands. vår klass kommer inte fara iväg någonstans då vi har för lite pengar i klasskassan och för få spelningar.. (och är fattiga studenter utan rika föräldrar :P)



vad jag egentligen ville säga var att du borde ändra dina länkar! :D

2010-02-11 @ 18:57:31
URL: http://edliht.blogspot.com
Postat av: Jocke

Ja, jag har knappt hunnit gjort nåt alls än... ska ändra allt snart :) Men vi betalade ju hela resan själva... Dyyyrt var det. 5600 kr. Fast jag fick ju den i julklapp, snäll som mamma och pappa var...

2010-02-11 @ 19:20:29
URL: http://rastajocke.blogg.se/
Postat av: Oskar

Jag tycker det var lite väl lite tal om dina snälla hudikvänner som åker elva miljoner mil för att hälsa på dig i det här inlägget.

2010-02-11 @ 20:19:27
URL: http://oskarhenke.blogspot.com
Postat av: Linnea Grunnesjö

HAHAHAHAHA. jag skrattar så jag gråter åt inkastarna.... hahahahaha. pas problem med långa inlägg, det gillar vi sysslolösa!

2010-02-11 @ 23:44:44
URL: http://linneagrunnesjo.blogspot.com
Postat av: Jocke

Oskar: Ärligt talat, jag tänkte typ inte på att ta med det i inlägget.. :P Får slänga in det idag.



Limpan: Haha, ja, det gjorde vi resten av resan också. "You know, vad som helst, fuck all night?" och "EXPERIENCED BOOOY!!" återkom en hel del.

2010-02-12 @ 16:08:30
URL: http://rastajocke.blogg.se/
Postat av: Jocke

Hmm... varför blev "vad som helst" fetstilt? vad som helst ska det stå, utan mellanrummen på "**"

2010-02-13 @ 20:10:04
URL: http://rastajocke.blogg.se/
Postat av: Jocke

MEN SERIÖST. Det skulle vara två "*" runt ordet. Skitsida.

2010-02-13 @ 20:11:02
URL: http://rastajocke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0