Örebro

Shit. Jag pluggar på universitet nu. Jag  p l u g g a r . Galet. Plugga är ju skittråkigt, vad jag minns från gymnasiet. Nu ska jag läsa massa grejer som exempelvis Medicin A: Vetenskaplig grundkurs. Det råkar också vara min första kurs på Röntgensjuksköterskeprogrammet (långt ord..).

Första föreläsningen har varit, och vi delades upp i grupper där vi ska genomföra en blodtryckslaboration på varandra. Helt enkelt, mäta varandras blodtryck några gånger, få fram nåt medelvärde och så, för att till sist skriva en fet labbrapport på det hela. Sjukt tråkigt det låter. Men det ska göras, framöver kanske det roliga kommer, typ magnetröntgen och sånt. Det verkar häftigt. En skitstor maskin som har ett så starkt magnetfält att man inte får ha (magnetisk) metall någonstans på eller i kroppen när man vistas i samma rum som den.

Jag har fortfarande inget boende, så jag bor fortfarande hos min syster. Markus Collin flyttade som sagt hit igår, så vi ska nu leta järnet efter lägenheter tillsammans. Han hade hittat en tvåa igår för typ 3000 kr i månaden. En hyra på 1500 är ju inte helt fel liksom. Men den var ju såklart tagen. Det är extrem bostadsbrist här, och lägenheter ryker på en kvart verkar det som. Gäller att vara på med andra ord.

Aja, där har ni lägesrapporten.

Kommentarer
Postat av: emoa

Fler lägesrapporter. Keeep eeem cooming!

2010-09-05 @ 00:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0